free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Min favoritmusik

Det stod ju i listan att jag skulle publisera min favorit musik! Så kom jag över några fina bilder så tänkte jag ... varför inte göra det nu?

Som person lyssnar jag på väldigt blandad musik , som ni säkert märkt i spelaren här uppe i vänstra spalten , i vilket fall som helst, tillhör nog hjärtat mitt till metal musik ivarjefall, allt från metalcore till heavy metal :) men som sagt .... de e väldigt blandat! :D

Ett band som varit väldigt nära hjärtat länge är Bullet for My Valentine
(ibland förkortat till Bullet, [sorgligt nog...då det är ett annat band :O]  B4MV eller BFMV)

De är ett band från Wales och de spelar metalcore. När bandet bildades 1998 kallade de sig för Jeff Killed John och spelade främst covers på Metallica- och Nirvana-låtar. Tills deras Debut album kom ut, The Poison , då de böt till namnet Bullet For My Valentine, 2006

Själv ha ja lyssna på de enda sedan dess :) och är lika förälskad i musiken nu som då!
http://www.bulletformyvalentine.com/se/home dedär är deras hemsida :)






Annat band som är nära hjärtat äär .....


Avenged Sevenfold (A7X) som är ett band från Kalifornien USA som spelar Heavy-metal och även metalcore! :)



Men så ni nu inte tror jag är enformig lyssnar jag också på : My chemical romans, Dead By April, Three Days Grace, 12Stones, Gavin deGraw,The Red Jump Suit Apparatus, The fray, Ron Pope, Paramore, Green Day ,Sonic Syndicate, All That Remains, Children of bodom, In Flames, Breaking Benjamin, Chemical vocation, Nomy, Aerosmith, Nickelback, Nirvana, PANIC! At The Disco, Linkin Park, Hoobastank, Papa Roach, Iron and Wine, Ill Niño, 3 Doors Down, Simple Plan, Evanesces, whitin temtation, HIM, Jimmy eat world, Disturbed, Neverstore, Seether, Blink182, Escape the fate, The Used, The Veronicas, System Of A Down, Kill hannah, The Offspring....

och såklart mycket mer!


men det var väl det för dethär inlägget .... mhhrr kram på er vi hörs!



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback