free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Min familj<3

Hej ! jag tänkte då skriva om min familj! och jag tänkte lägga upp det så att jag skriver lite om var och en och sen allmänt om allesammans tillsist o vad de betyder för mej:)!







Här har vi ju då "das tardi" som är min tvillingsyster  :)) Hon kommer antagligen bli sur på mej då jag publicerat dnehär bilden haha om jag känner henne rätt men ja tycker hon är söt! :)

hon heter Wilhelmina och är 18 år gammal precis som jag och hon och jag har ett väldigt starkt band mellan oss jämförelsevis vad vanliga syskon brukar ha , vi är mer sombästa vänner än syskon, fast det är klart , vi har glidit isär lite grann , men allt är endå relativt som förut :) men vi umgås inte riktigt med samma kompisgäng iaf:)

När vi va sm var hon den som alltid skulle bestämma och jag fick bara tacka och ta emot :) sen knuffade hon allti bort mej från bilder lr då någon filmade för hon skulle vara i centrum :D haha good memories <3

Annars är hon den pop/punk/rockiga (hennes favorit band är paramore! ) och jag är rock /metal/metalcore/deathmetal.. o ja blabla  :) så där har vi rätt stora skillnader... och .. ja ? NI kan skriva in till komentarer våra största skillnader för jag vet faktskt inte riktigt något annat än kläder och musiksmak.. hum..

annars älskar jag henne no matter what , och hon kommer alltid vara 1 minut yngre än mig ;) haha  vet it mer o skriva dock :) <3







Sen har vi min halv syster Ida-Kajsa! :) hon är 24 (?) och bor i spanien och pratar flytande spanska! :)) jag saknar henne varjedaag men gör livet där henne lyckliig ska hon få boo där :) ja minns eg inte hur det råkade sig att hon blev där och bo? men det är inte speciellt relevant heller, hon är en bra lyssnare , och en väldigt bra förebild tycker jag! :) vår sådär systerkärlek har dessutom blivit starkare med åren , då ja var yngre va hon bara störande ;) sådär som syskon tycker :) ja ser henne som min riktiga syster , så bara för att bilogin säger halv , ändrar de ingenting, folk säger dessutom vi har många drag lika trotts att hon är blond! vad tycker ni?

Hon är dessutom jätte rolig och kittlig då man busar med henne :D miss u sis! ''/ kom till finland snart igen! :))



Dethär är min lillasyster Charlotte , 13 år gammal, :) Vi kommer väl inte sådär väldans bra överens, för det mesta skriker vi åt varandra och är elaka :P men det gör väl alla syskon som har en syrra i "fjortis" åldern ? :)) right? ;)
Annars är hon väldigt duktig musikaliskt och har fin sångröst och splear både gitarr och piano (imponerande! :] ) Hum, hon är väldigt nyckfull och mångsidig också, sen kan hon bli väldigt känslosam om hon vill, och ja jag älskar ju nog henne fast jag skriker åt henne varjedag och vill hon ska låta mina kläder vara ifred , haha ! :)  va ska jag mer skriva? ja vet inte... det får räcka :D







Och ja jag vet dethär är inte ett porträtt av nån! Men jag har ingen bild av Pappa! Så jag tog en bild av landskapet där han är uppväxt! Det här är min farmors gårds strand , fotat från bryggan utåt :)


Pappa är väl världens bästa pappa /<3) som alla pappor :) och han håller på med jordbruk och med sitt jobb ganska mycket , men då han inte gör det hittar han på något roligt med oss andra i familjen eller är kreativ med att fixa på huset eller gården eller liknande :) när jag var liten läste pappa alltid en godnatt bön med mej och tvillingsyrran och så sjöng han för oss :) de e lite av de finaste ja vet , då pappa sjunger , han känns så trygg varm o stor då :) okej inte stor för han sjunger :D men pappa är ganska stark och sådär :D Jag älskar såklart min pappa väldigt mycket även om våra åsikter går mycket kors och tvärs ibland.. men han är endå något otroligt viktigt för mig , han har alltid funnits där , och han hjälper alltid då man behöver ... Pappa älskar också Dansband :) och har ett eget Dansband :) och han har lärt mig dansa enda sedan liten! Så mej får ni bjuda upp till dans när som helst! haha :))
Jag tycker för den delen också om dansband :) bara för jag har det i blodet antar jag , och är uppvuxen med det , bland annat är min musikalitet jag har fått från pappas sida :)
mer vet jag inte vad jag skall skriva ... nåå iaf :) han e världens bästa papii <3




Dethär är då jag och min mamma , lr vi fånar oss lite på denna bild , men jag tycker rätt bra om den :)
Min mamma dog för ca 2 år sedan , och jag saknar henne väldigt mycket, vissa dagar är lättare än andra :) Ibland känns det som hon sitter brevid lr skrattar åt mig då jag gör något galet. min mamma var väldigt lika mig och väldigt jordnära. I sättet mer som en ungdom, en kompis, en som stöttade och förstod ingen skillnad vad det handlade om.. jag tror inte det fanns något jag INTE kunde prata om med min mamma... Dessutom var hon bra på att laga mat! och var väldigt kreativ och hade sinne för stil och konst :) hon sjöng också vldigt fint :) jag älskar och älskade min mamma väldigt mycket , men hon lever kvar i minnen och i våra hjärtan , och att tänka på allt, att hon inte finns längre , att ja inte kan krama henne längre , saker hon missar som mina blivande barn i framtiden och allt sådan gör ibland väldigt ont , men jag orkar vidare för hon ser dem nog , och hon vet jag älskar henne :) fast hon inte kan ge mej "svar" :) iaf tänker jag det så, för jag tror på det .. hum va mer kan ja skriva om henne då? mja , ja vet inte :) men jag älskar henne och de kommer jag alltid göra :) 
oh , föresten , pappa o mamma skilde sig då jag var 7-8 år gammal och jag har alltid bott hoss min pappa , men jag bodde hos henne på veckoslut o vissa dagar i veckan ibland :) det var inte speciellt lånt hon flyttade iaf , kanske en kvart med bil :)
Har massa fina minnen med henne , men ja skulle kunna skriva tusen inlägg om det så det sparar vi! :)




Dethär är de nyaste delarna av vår familj vår Hund Annu (utala U:et som ett O )  och Katten Lazze :) för han liknar lite på Latz katten ;) (kattmaten ni vet? ) men ja kallar han även Larz-Krister ibland och Lanzi och ja alltmöjligt ;)) :D hah :) dom är väl rätt mycke som andra djur bortsätt att de är totalt knasigaoch egna , precis som vår familj, speciella på topp nivå:) haha , tänkte skriva ett inlägg omvar dera i ettt senare skede så rabblar inget extra nu :) Men vi jagar med Hunden som är typ hela familjens men hon tyr sig mest till Wilhelmina , ( eller Mimmi  som hon också kallas ) så hon är väl lite av hennes hund , medans ja Katten är helt min:) allt började eg med att min första katt som var min och min farmors , den var alltid min då jag va där (hon hade 2 st en till syrran en till mej) men han sprang bort och har inte kommit tillbaka sen dess , så jag ville ha en ny , och pappa gick med på det, men vi skulle ha honom hemma så annu blev van med katter så hon inte skulle jaga dem , utan Harar ist :P och ja de slutade med att han helt och hållet blev här, vilket ja är såå glad för för han är ett av de finaste jag har min egen lilla luddboll<3 men joo som sagt skriver jag mer om djuren skilt för sig senare skede! :)

älskar dom båda<3 dom är så fina <3

Bilden under är tagen hos min farmor :) och ja det är då Annu som tittar ut :) tror hon såg en fågel :D




Men ja, det börjar väl vara det.... Okej vi har faktsiskt ett akvarie också... förut hade vi massvis guppyn och andra fiskar som svärdbärare och sådär va .. men .. ja dom ha dött... men nu är det ungefär 5o tal små Ancistrus malar där ist :) Till en början hade vi 1 och han heter Lucas :) han e lite småskrämmande o gillar mörker oxh hålor.. hum men helt söt då han suger fast sig på fingre :D (ibland då man renar akvarie måste vi flytta fiskarna till en annan skål) sen fick vi Laban och Labolina till i akvariet och efter det .. jaa .. har det blivit tillökning till höger och vänster :DD så vill ni ha såna malar (dom äter alger och ogräs i akvariet) så kontakta mej! dom ser föresten ut ungefär såhär (lucas är ca 15 centimeter stor och mörkare dock)  :





NU var det allt! haha :)) kram på er!









Kommentarer
Postat av: Katzu

ÄÄÄH! Alltför gulligt :) fler människor bord skirva sånthärnt <3 :)

2011-01-29 @ 10:05:06
Postat av: Anonym

Oj vad fint du had skrivi om alla i din familj! Blev nästan lite rörd haha :)

2011-01-29 @ 10:23:49
URL: http://lllauraa.blogg.se/
Postat av: Nemi

Oj vad gulligt!! Jag saknar er alla massor!!



Jag kommer ihag da ni var sma och ingen sag skillnad pa er. Da vi for till mommo och hon satt ett blatt band till mimmi (?) och ett rosa till dig for att veta vem som var vem xDD eller da mamma gjorde ett farsdagskort till Tim och satt tva foton, men av samma tvilling xDD hahah! Det var bara jag som sag skillnad pa er alltid. Och jag svskydde er som pesten!! xDDDD Komma hit och ta min mamma och forstora husfriden. Vad ar det for satt? Hah??!! Och ni kunde vara varsta pain in the ass nar ni var sma! Ni gjorde i princip ALLT for att gora livet surt for mig haha. Ljuvliga minnen. Mimmi var alltid kommandoran och lipade stup i kvarten. Ingen skillnad vad man sa sa lipade hon. Voi guuud det var storande. Och sa var ni livradda for prickig korv. Kommer aldrig glomma hur Lotta sprang efter er med en skiva prickig korv och ni sprang undan som om det gallde livet!! Och sa alskade ni att vara i rampljuset!! Mamma hade er alltid att sjunga nan sang sa fort det kom frammande. Och sa kunde ni aldrig vara tysta!! Ni pladdrade pa som ett martamote hela tiden. Mina stackars oron!!

Men som alla vet sa ar karlek och hat valdigt nara varandra och jag har alltid alskat er. Syskonforhallanden andrar med tiden och ju aldre ni blir desto mindre marks alderskillnaden mellan oss. Jag kanner mig valdigt nara er fastan jag bor i Spanien och aven om jag bodde i Finland skulle vi inte ses sa mycket.. sa nu varje gang jag kommer hem sa har vi mera "laatuaika" tillsammans.

For att nu svara pa din fraga sa for jag till Spanien for att lara mig spanska och blev har for att jag traffade Ivan. Och nu har jag mitt jobb, mina foretag och mitt liv har, vilket gor det svarare att lamna allt och komma tillbaka till Finland. A andra sidan trivs jag alltfor bra har for att komma tillbaka :PP Aven om jag saknar er varje dag, massor! Ni ar det jag absolut mest saknar i Finland (t.o.m mer an Karhu och akta smor!!! ;)) ) Och for mig har ni alltid varit mina systrar. Jag har aldrig sett er som "halvsystrar".

Ha talamod med Lotta. Kom ihag att ni sjalva var likadana och ni var dessutom tva!! xDD

Love you too much!!!

Puss lilla gumsan! fortsatt skriva, jag laser dig nog ;)



2011-01-30 @ 21:24:50



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback