free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

We were always just that close

Hej allesammans! joo de ha hänt ganska mycket på bara 2 dagar eller så (nu pratar jag då om onsdag torsdag :) ) Har inte bloggat så aktivt för jag haft sysslor och sedan varit ute med vänner , och Victor såklart :) Vädret har varit rätt så fantastiskt , i onsdags hade vi friluftsdag eller vad det heter, med skolan :) Rätt rolig dag , vi började kring klockan 9 och sedan fick du välja aktiviteter , jag gick på en guidtur i vår stad , den gamla sidan av centrum , som kallas Gamla malmen , ni vet sådär som , södermalm o ja sådär .. de har altså innget med malmsten att göra! Iaf vi gick där och fick höra om vår historia , finlandshistoria , och det ena och det andra , jag tyckte det var interesant iaf :) 
Sedan blev det lunchdags så vi gick till skolan för att käka , sedan gick vi till centralparken , det är altså en vanlig park med gräsmattor, dammar, osv :) mitt i centrum :) där kastade vi frisbeegolf :) sedan köppte vi glass och käkade det , sedan slutade vi klockan 1 .. skön dag var det , sådär överlag . Men det fanns vissa saker jag skulle mått bättre av att inte veta ... ( som ja fick veta då) , aja man ska gå efter efter regn kommer solsken ordspråket , annars orkar man inte se frammåt så är det bara ... :)

scrolla neråt så fortsätter ja förklara om vad jag sysslat med! :)



Försökte ta en egobild till bloggen men resultatet var massor sol i ögonen ( trotts syrrans solbrillor!)






Ja å så försökte jag igen , denhär gången fjantgrad 3tusen :D





På kvällsidan var jag ute och körde med Nico och Victor och som vi nu bara rundade omkring i centrum kom vi på att ta en sväng till nagu , för att kanske sedan gå och simma någonstans! men ja simma blev aldrig av däremot mycket rolig kväll med många skratt och faktiskt en liten överaskning! :) Som skrämde skiten ur oss dock :P







Nagu färja! 




Massa dimma var det och iskallt! skakade så alla bilder blev suddiga (förutom dm ja publiserar hit förståss) Mörkare än vad bilderna visar var det också :) vad kunde klockan varit ? halv 12 ?




Varmare i bilen! :)








Kvällens chaffööör :)) Nico :)





Världens finaste pojkvän <3
'


I Nagu var vi ute och körde till mitten av ingenstans , och kring kvart över 12 ser vi plötsligt en ungkvinna gå i en lång brunspräcklig sommarkläning som fladdrar i vinden vid sidan av vägen bärandes på en glasburk eller en vas lr var det var !  (det fanns inga hus på flera kilometers avstånd) hon stirrade tomt och helt dött ut i luften och var blek som attans! Kvinnan reagerade inte på bilen heller utan stirrade bara rakt fram helatiden , hon titade inte ens på oss då vi for förbi henne hon stirrade bara rakt fram!  Fyfaaaan vad nico tryckte ner gasen i botten och vi var låångt därifrån på bara några sekunder! Mitt hjärta har inte klappat så hårt på länge! Fyfan jag var rädd , efter det (i mörkret) satt vi o fantiserade (i bilen) vidare om hur det skulle vara om tex kvinnan mittiallt skulle stå på vägen och vi skulle känna hur vi "kört på henne " och hon träffat framrutan på bilen och sedan då vi kyttat bakom oss , inte sett någon bakom oss, eller ännu värre vi skulle kört rakt igenom henne! fyfan :( :D haha men roligt var det på något vis ivarjefall :) Tillbaka i pargas rundade vi ett tag till , sedan körde Nico hem mej och Victor till mig :) 



Sedan vaknade vi kring 1 , jag tog en dusch och så stack vi iväg till Nico för att färga hans hår! rött och svart blev det :) Såå det gjorde vi.. hum sen så,  ja! sedan satt vi det som fanns kvar av de svarta , i Vickes huvu och snyggt blev det! :) (min idé :D )

Sedan körde vi till gamla gruvan påskojj, och jag och Vicke gick närmare för att kolla , jag har aldrig varit där förut fören nu , så de var rätt mysigt :) Vicke har däremot varit där tusen gånger och simmat och hoppat , galningen själv.. :) haha :) men ja där tog jag en cigg och sedan gick vi därifån igen ,  då jag solat mej en stund :):D 

Sedan har det egentligen inte hänt så mcyket mer än så? :)



Gulle med svart hår :) Nomnom .. ^^


Fina gruvan , gulle solar lite :)





12 meter stup rakt ner , jaiks , de låter inte lika höggt som det ser ut och verkligen är! 





mer bloggning om en stund ! :)




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback