free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

The Seeds Of Greatness





Oooh , även om jag alltid varit en HP nörd, enda sen jag hörde talas om det från första början , trodde jag aldrig jag skulle sitta 20 år gammal på Pottermore och vara lika glad som en 7 årig liten flicka på julafton då jag fickmitt elevhem och min trollstav. Jag har dessutom en svart katt, sug på den ni. 

Roliga är bara det att jag och Melodymoonchild satt och pratade om att jag kanske skulle hamna i slytherin som elevhem, haha och så gjorde jag det, Och jag har spelat och gjort testen 100% ärliga ! Så tydligen är jag en grönis. 

Mimmi däremot, tvillingsyrran min som också spelar på Pottermore, Hon blev en Ravenclaw. Ganska intresant att vi blev olika kan man ju tycka. 

Grön är härmed min nya favoritfärg. Turkost går också bra, och grå och svart.


Vill dessutom citera en viktig poäng som stod i mitt välkomstbrev


"  Firstly, let’s dispel a few myths. You might have heard rumours about Slytherin house – that we’re all into the Dark Arts, and will only talk to you if your great-grandfather was a famous wizard, and rubbish like that. Well, you don’t want to believe everything you hear from competing houses. I’m not denying that we’ve produced our share of Dark wizards, but so have the other three houses – they just don’t like admitting it. And yes, we have traditionally tended to take students who come from long lines of witches and wizards, but nowadays you’ll find plenty of people in Slytherin house who have at least one Muggle parent.  "


Sådär på tal om ingenting funderar jag var min trollstav är någonstans.... och jaa , jag har en hemma-gjord trollstav som Mimmi en gång gjort till mig, haha , i love it!  :) 

Gå med i Pottermore du också och få veta vart du hör någonstans!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Fuuuu vrf skriver ja de fel allti... V* ska de va :D

2012-12-23 @ 10:40:33
Postat av: rmims

RAWENCLAW!!! :D

2012-12-23 @ 10:40:35



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback