free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Framtidsdrömmar


Hej på er igen! Vilket fint väder vi har idag! Helt fantastisk! Är dessutom på rikgit bra humör så denna dag skall bli riktigt brakande bra har jag betsämt mig för :) 

Fick mig en tankeställare idag dock. Allt började egentligen med att en kompis till mig besrättade att hon skulle börja studera i vasa , o att vi kanske inte ses så ofta som vi brukar och så vidare , lite hjärtekrossad satt jag sedan och funderade på vad allt jag hade planerat vi skulle hitta på genom studie åren tillsammans, och liknande , men ja , jag insåg ju snabbt att varför var jag så dum och planerade någonting? Vem är jag att bestämma eller tänka ut vad  som kommer att hända? Det jag menar är att jag förstod att allting inte alltid blir så som man tänkt sig :) Och kanske det är just det som gör livet lite farligt och spännande? Kanske det som just ger det att man lever sin lilla charm. Man trasslar in sig i de upplevelserna man inte trodde man skulle få uppleva och i de man bara kunnat drömma om. 

Jag har enda sedan jag fyllde 12 alltid drömt om 5 saker , Att jag ska få ett jobb jag trivs med ,  hitta mig en fin man som sköter om mig och våran familj,  friska barn, och att den dagen kommer då jag kan säga att jag verkligen är genom lycklig. 
Sista önskan har alltid varit att göra mina föräldrar stolta , att vara bra nog i deras ögon och att pappa ska kunna klappa mej på axeln och säga , bra gjort!  Då jag har kämpat till mitt yttersta , trotts att kanske inte vittsordet var full 10.
Den önskan vet jag ivarjefall att slog in


Vilket fall som helst tycker jag att ni skall fortsätta att drömma trotts mina ord , det är alldeles fantastiskt att ha något att sträva efter , på så vis orkar du alltid kämpa. Förvänta dig inte för mycket bara , allt blir inte alltid som man tänkt sig. Men som sagt , det kanske bara är så det är meningen att det ska vara.

Min stora syster sa en fin sak till mig en gång, som jag alltid tänker på nu som då , och jag tycker att ni också  ska tänka på det då något går på tok, och ni inte rikgit vet vad ni skall relatera till. Det gick i stil med dethär:

" Bra saker faller också i bitar , men bara för att kunna byggas upp igen för att bli något ännu bättre"


Fint va? Nu kan vi alla smälta åt denna söta lillkille - Bild från google






Kommentarer
Postat av: miinabrun - photo

näää vad söt!

Svar: javisst är han ljuvlig! :)
JINXED

2012-07-21 @ 18:02:35
URL: http://miinabrun.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback