free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Bilder Från I Julas

Kan ju påskoj lite förklara vad mitt Jullov gått ut på , eller ja , ivarjefall vad domdär dagarna kring jul gick ut på , eftersom jag nu endå hittade några bilder på datorn nyss, roligt hur jag alltid tappar bort de bilder som det är meningen jag skall ladda upp , de som altså jag endast tar för jag tänker "oj dethär skall jag lägga till bloggen" och så laddar jag aldrig någonsin upp dem endå för jag minns inte ens jag har dem?

Hur som helst så var jag i Åbo och hörde på då de utlyste(?) Julfreden på Julaftonsmorgonen , det var ju mysigt i sig , fast kallt som attan vart det ju , men ja , hela familjen var samlad och sådär , så rätt fint sist och slutligen , trotts att jag nästan föfrös fötterna. Aaaja efter det stack vi hem tillbaka till hålan Pargas och var via gravgården och lade ljus till alla kära som vilar där för det gör vi varje jul, sedan blev det första julen någonsin i vårt nya hus , så vi hade julbordet hemma iår, trotts att vi brukar ha det hos min farmor eftersom hon fyller år på julafton.

  Men ja som tidigare nämnt åt vi hemma,  och någon timme efter det stack vi iväg till farmor på kaffe och efterrätt , och glögg då vi druckit kaffet klart. Min faster med familjen var också där, så det var en trevlig liten samling människor , och det pratades massa strunt sådär mysigt som det brukar vara kring ett kaffebord. Sedan kom vi hem igen och öppnade alla presenter , och såg sedan på Ice Age 4an som hela familjen hade fått till julen, och det var väl typ det. 

Dagen före julafton hade jag och syrran våran egen lilla grej med lite tjejsnack och film , så vi kikade på Pirates of the Caribbean-On Stranger Tides , eller visst är det så den nyaste av dem heter? Vilket fall som helst kollade vi den , och den är ju altså alldeles för söt då de blir kära dendär prästen och sjöjungfrun!

Men ja sedan har det nu hänt allt möjligt annat vardagligt också, men det orkar ju ingen läsa om ivarjefall, så det skippar vi, skriver kanske mer senare , nu måste jag rädda min kattunge vid namn Tuva-Liza från en plastpåse som hon inte slipper ur ... eller jag antar hon inte slipper ur den..  för hon hoppar,skuttar och springer runt omkring här i tvrummet med den på sig....
P.s Granen är inte vår , det är farmors gammaldagsprydda gran!

Kram på er!




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback