free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Höst


Höst , varför har det så dålig klang egentligen? Inte är det ju så tokigt med tusentals färger i löven,varma halsdukar och en kopp varm oboy? 

Själv gillar jag hösten, det är en månad för innesittande och film mys. En tid då det är underbart att gå ute bland med löven som ligger på marken och andas in den svala luften och känna doften av skog. Själv är jag född på den mer vintriga sidan av hösten .. November ...  dessutom i slutet av den. Så Mja , det är nog inte därför jag gillar den. Men jag gillar höstens färger , och färgtemat som går på kläderna i butikerna kring hösten. Dessutom är det nu man ser stjärnorna igen efter en lång väntan efter man endast sett den ljusa sommar himmlen. 

Kort sagt är jag nog en sådan som gillar hösten , vintern , mja, men hösten är ju en helt annan sak, varför ska sommaren hyllas så? Visst är det skönt med sommar , men det är ju inte hela världen att de blir lite mörkare och svalare heller. 

Sådär på tal om något helt annat , så har jag även slingat håret i veckoslutet , har inte bestämt mig om jag gillar det eller ej än , men antar jag snart har en åsikt om saken *skratt* 
Dessutom har jag en enorm finne i pannan *suck*.. Nå om inte det svala vädret torkar ut huden så dom försvinner så ör den väl det med tiden, hah, stora problem jag har. 

Idag är det inte speciellt idealiskt höstväder det är mulet och blåser.. men det är väl lika bra det, så hålls jag inne och gör nyttigheter istället, som att plugga läxor och städa. 
( kommer sitta och blogga , så inte blir städandet gjort endå....... )

Kram på er , skäm bort er med en stor varm kopp av något gott! 




Kommentarer
Postat av: Lotta

Waat, hu ha du fått de så ljuust?:O va du nt röd/mörkhåri just? Ja ha gråti inombords fö att ja saknar mitt blonda hår å nt kommer få de tibaka på 100 år sen ja färga rött :D

2013-09-17 @ 11:25:24



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback