free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Harry Potter, London


Hej på er mina vänner små. Idag har jag suttit i skolan och skrivit en tent från klockan 9 på morgonen till klockan 4! Vilket betyder att jag typ riktigt nyss kom hem genom dörren. Måste säga att jag inte vågar säga hur det gick, det beror helt på hurdana svar de ville ha, och om de anser jag hade tillräckligt med kunskap. Antar jag ser det sen då vi får vitsord. Men nog om skolan! Detta inlägg skall handla om något helt annat , nämligen Harry Potter rundturen i London. Jag har valt ut några bilder (okej , väldigt många .. men få i jämförelse med hur många som fanns... ) som jag tänkte skulle lite visa er vad vi såg där!  

Dessutom vill jag tillägga att det en otrolig känsla då man förstår vad alla säger runt omkring en, att inte ständigt förstå halva meningar eller enbart ord i ens omgivning. Ni som fölljt mig en längre tid vet att jag bor i finland, och i finland pratar man två språk. Finska och svenska. I mitt fall är jag så dålig på finska att man antagligen skulle kunna sälja mig på gtan utan att jag skulle förstå det. Nej men riktigt sant, jag försöker verkligen , men det är knapert. Hur som helst där jag bor klarar du dig till viss del väldigt långt på att tala svenska, och att jag kan beställa mat, eller fråga efter en skjotstorlek på finska, klarar jag mig på.
MEN då jag fick smaka på hur det är att gå omkring och ingen skillnad vad det handlar om har jag möjligheten att diskutera. Jag kan fråga vem som helst på gatan efter tips, eller väg anvisningar. Jag kunde prata om menyerna med servitrisen på resturangen, jag kunde småprata med bartendern och fråga vilken öl han/hon ansåg jag skulle dricka. Jag kunde fråga efter specifik information då vi gick omkring på rundturen och diskuterade olika scener ur filmerna med HarryPotter experterna som fanns på plats. Jag kunde vara min egen personlighet på ett helt annat sätt bland med främmande människor.

Då jag kom hem tillbaka kände jag mej som en fågel som fick flyga för första gången , för att sedan låsas in i buren igen. Tragiskt kändes det att komma hem. Riktigt tragiskt. 

Aja , nog om mig, här har ni sjububblat mycket bilder jag hoppas ni gillar och kommentera gärna om det är något ni undrar. NU måste jag äta, för det har jag inte hunnit idag än ....
Kram på er!








 
 










 



























































 
 
<
 
 
<
 
 
<
 
 
<
 
 
<
 
 
<
 
 
 
 
<










































 
 




 
 













 
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Va fina bilder, kiva att ni had en rolig resa. :)

2014-01-24 @ 19:47:06
Postat av: Thea

Så himla fantastiskt! Var i London ligger det här, och är det jättedyrt att gå in eller är det rimligt pris? :)

Kram!

2014-02-04 @ 19:48:18
URL: http://kaffeochthea.blogg.se/
Postat av: Ida ☯ the sky under the sea

ALLTSÅ GUD! Blir helt till mig av dina bilder! Jag måste dit! Åh! Funderade på att dra dit då jag var på snabbvisit i London förra året, men vi insåg att vi inte skulle hinna... blöh. Nej, dit ska jag. Himla grymt!

2014-04-01 @ 23:33:37
URL: http://theskyunderthesea.blogg.se/
Postat av: Carro - en alternativ bloggerska

Fasen vad awesome, hade velat vara där :( Kramisar Carro

2014-04-15 @ 16:24:26
URL: http://quiethell.blogg.se/
Postat av: MangaLena

Wow vilken upplevelse det hade vart! Grymt snygga bilder!!

2014-07-23 @ 14:05:15
URL: http://mangalena.blogg.se
Postat av: Malin ♔

Åh jag vill också se allt det där :D

2015-04-03 @ 18:18:07
URL: http://malinthorell.se
Postat av: Dixi Wonderland

Kan inte fatta att jag missade detta när jag var i London! Måste tillbaka och besöka detta, så coolt :D

2015-04-03 @ 18:29:15
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Robex Lundgren

coola bilder

2015-04-03 @ 18:44:39
URL: http://ghgumman.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback