free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Hårprojektet som inte gick som det skulle

Dethär är altså vad som hände den 15 november , då jag stack till Karis för att vara en provkanin till en kompis som studerar till frisör. Hon behövde någon som ställde upp för ett skolarbete hon skulle göra , och såklart tackade jag ja! Detta skrev ja tidigare om i bloggen om ni minns det?

Hur som helt gick det inte riktigt som vi tänkte oss, och de slutade med att jag satt 5-6 timmar i frissa stolen för mitt hår vägrade ta åt sig pigmenten i färgen vi valde som håret egentligen skulle ha, så jag kompromissade och vi lade i mer av en annan färg för att det inte skulle vara så gråaktigt, och sedan tänkte jag att jag fixar upp det då håret vilat ett tag. Detta orkade jag ju inte med utan lade i en annan lila färg på egen hand ganska så snabbt efter jag gjort frissa besöket.

Detta höll sedan några tvättar och sedan var det gråaktigt igen , så detta orkade jag ju faktiskt inte med, så jag skulle färga det brunt, men då jag färgade det brunt , blev håret grönt, då brun färg är gul baserad och lila färg är blåbaserad, otroligt eftertänksamma jag , bra där!

Hur som helst lade jag sedan i en röd färg för att neutralisera färgen så den skulle bli brunt tillbaka (ni kan tänka de ur ett perspektiv då ni har hela färgcirkelnframför er och den grönas motsatta färg är röd ) och det fungerade jätte bra , tills topparna tappade färg och det skiftade grönt igen.

Så jag orkade inte med det utan nu har istället en matt-svart färg , som jag ska försöka orka med så länge tills mitt hår i bra kondition igen , sedan blir det antagligen en klippning här i något skede, för vi hade inte tid med det då jag var i karis!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 









 
 



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback