free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

4. Mina bästa vänner

Jo altså jag har ju faktiskt ganska många vänner , resten av de listor ja sett har haft "min bästa vän" o här är bästa vänner .. så de gör de lite lättare än för dem iallafall.. men endå! jag orkar ine skriva om alla jag har i vänlistan på facebook haha ;)
Men visst finns det dem jag umgås med mest, så jag tänkte eg lägga upp bilder på de jag umgås mest med i mitt liv :) o hoppas att de duger! 



Detta är då min fin fina Joz :) Hon och jag träffades då vi började gymnasiet samtidigt , för ungefär 1 och ett halvt år , till en början tyckte ja hon var sur helatiden och undrade va hon hade för fel:P , men som ja är pratar jag med allt och alla och plötsligt insåg vi att dethär var början på en evig vänskap! (tror vi iallafall... ) .. den mesta av vår tid tillsammans går ut på att prata skit , äta , skratta så vi nästan dr .. och sen skratta lite till... vi har roligt fast vi inte gör något speciellt , och vi kommer oftast på något helt sjukt som ingen annan förstår men vi håller på tt gråta av skratt :))
Jag oxh Joz annars.. har inte speciellt många olikheter i personligheterna .. vi är båda småblyga , älskar att va fulla , dåliga på att vara normala , och gillar att vara oss själva .. som oftast slutar lite halvgalet .. men det är okej! :D vi tycker båda om väldigt likadan musik, bortsett från att hon inte gillar BFMV som jag gör .. annars är allting väldigt lika.. 
Däremot är hon en flaggstång i jämförelse med stumpen mig.. de e väl den enda olikhet sådär .. "stor grej" som vi har ...
Vi träffas så ofta vi kan på veckoslut , annars ser vi varandra i skolan varje dag , hon bor 25 kilometer från mig så de blir inte mycket att resa dit bara en onsdag kväll sådär , fast jag ofta vill det! Vi hörs dock varjedag via telefon lr facebook ,  så de är inte så farligt...o ja tror inte de finns något som den ena INTE vet om den andra , ja brukar säga att hon känner mig bättre än vad jag känner mig sj :) det stämmer oftast :P hah :) hu va kan jag mer berätta .. något som säkert är rätt självklart är att jag älskar henne så otroligt mycket att ord inte kan förklara :) Vi är som bara meant to be! hum... om du läser dethär HoneyBee , ILY<3 :) soulmate <3


Bild på mig och Joz då vi var och se på hockey match i i början av vintern! haha de va så roligt <3 mera sånt! 







Bild i repris, Lina Joz och Jag! lite partyparty @ Linas :) 




Lina och jag i ett köpcenter , här hade jag ljusthår och en tuppkamm! haha rätt gammal bild,  1 år sen eller något borde det vara :)


Så nu tänkte ja berätta om mitt charmtroll Lina
<3
Denhär prinsessan klickade det med direkt! :) vi började genast prata då vi träffades i korridoren då vi började skolan:) och efter dt satt vi som fast i varandra! Då hade jag inte vågat prata med Joz än haha! :) men efter vi alla 3 klickat blev de vi , en helt oslagbar trio som kommer va 4ever! jag lärde också känna Lina då hon började gymnasiet med mig , hon bor åxå 25 kilometer från mig i en stad som heter Åbo , (turku) vilket gör det att vi har samma problem som då jag ska träffa Joz, men som sagt vi ses veckoslut då vi kan o annars umgås vi heladagen i skolan:)
Efter vi lärt känna varandra var det som vi kännt varandra helalivet  och sedan blev vi som kläng-apor som hade de alldeles mest dumma insiders skämt så hela skolan undrade nog va vi höll på med ibland , sedan gick vi en kurs ihop ett tag som gick i Åbo så jag fick sova hos henne rätt ofta under den tiden , vilket gjorde oss ännu närmare , ni vet man pratar hela natten tills morgonen kommer emot , så ja tror också de inte finns en enda sak hon inte vet om mig? och ja.. ja vet allt om Lina jag åxå:P :) Vi har varit bästa vänner enda sen dess , vi alla 3 :) Och ja vet inte vad jag skulle göra utan dem :) de är seriöst de bästa med mitt liv , dom är som min familj , som mina systrar , de är dom jag skulle kunna göra allt för , ja ni fattar , riktiga vänner ut i fingertopparna :) Lina som personlighet är väl att hon är väldigt kärleksfull och empatisk , och hon är lika snäll som ett lamm! :) ho tänker alltid på andra före sig själv och skulle aldrig så mycket som kröka ett hårstrå på nån :) om inte det var så förståss att hon blev hotad ... då skulle hon turn to a ninja :D Lina dansar också och sjunger jätte fint! :) ja vet faktsikt inte vad jag ska säga annat? jag älskar henne mer än något annat , de gör ja de båda 2 , utan dom skulle inte jag våga va mig själv , och vara så lycklig som jag är :)

Lina läser du dethär beibii, ILY! <3 vi 4ever<3





Detta är då sötisen Marlene och sockerbiten Nette , som ni såg i mina bilder från baren!  <3 Tog bilden från facebook, hah , mina var så suddiga då ja jämt fotograferar med telefonen!

Marlene är en jag blivit bra kompis med på senare dagar! men jag vet inte heller vem som lyssnar bättre än henne ? hon har såå många gånger hjälpt mig då jag bara viljat rasa ihop och försvinna, du ger en styrka gumman min! :)
Marlene e alltid lika glad då man möter henne , utom ibland då hon är sur, haha men de brukar endå sluta i skratt. Jag o Marlene går inte i samma skola vilket gör att vi måste ses på veckoslut lr liknande då vi har tid! så vi ses inte lika mycket som jag ser Joz och Lina , men de gör inte henne mindre älskad för det :) jag är verkligen glad över att jag har henne som vän och ju mer tiden går blir hon viktigare och viktigare , sånt som växer fram ni vet :) 
sen så har vi ganska lika humor å sådär :D haha så det gör saken ganska så bra , vi skrattar mycket :) sen som ni ser e hon JÄTTE vacker! :)) haha :) måste bara säga att då ja ennu inte kände henne på det viset var jag sjuukt svartsjuk ( lr heter det avonsjuk? ) på att jag inte såg ut som henne! haha :)) men ja.. ja ble ju hennes kompis istället , guds kompromiss maybe? haha :) iaf är hon väldigt viktig för mej och jag skulle inte byta ut henne för allt guld i världen :) <3<3 lr va är det man brukar säga ;)

Nette (Jeanette) och jag är barndoms kompis se lågstadiet , då lärde vi känna varandra vi började på samma klass och sedan gick jag om 2an i lågstadiet för de tyckte jag var så ung ennu då jag började som 6 åring i skolan:) så hon gick resten av skolan en klass över mig , men det var en liten skola så klass 1-2 delade klassrum och 3-4 och 5-6 så vi fortsatte vara vänner , jag har minnen av lågstadiet då vi hade massa hemliga klubbar och liknande, har till och med gamla anteckningar i häften av det :)) de är rätt roligt att läsa i efterskott :)  jag och Nette "återfann" vår vänskap nångång ungefär samma tid som jag lärde känna marlene eftersom de mycket hänger ihop . Nette är annars en väldigt söt glad tjej som är alldeles fantastiskt rolig då man har dirty mind för hon är precis likadan! och det gör det att jag aldrig behöver låtsas då jag är med henne hon fattar mina dåliga skämt och dömmer inte , därför trivs jag så bra att yra me dethär 2 trollen .. :)  Sen så tycker nette om BFMV precis som jag haha! och det är så sjukt bra :D hon har dessutom jättefin stil :) .. o ja sådär apropå ingenting...finns dverkligen insiders o prata om, sånt som fastnar i skallen som de vore fast med superlim ibland :)) och då jag o nette umgås är det ofta väldigt knäppa saker som saker , ja lite smågalna , och töntiga , och vi skrattar nästan alltid!  Jag har ganska svårt o finna ord ti alla kännslor som kommer upp då jag skriver dethär , så om jag flummar extremt, var inte oroliga de är inte ni som är tröga utan jag som inte kan skriva! haha :)) du e så otroligt fin sötisen :)
Du e så jätte viktig för mig Nette , kom ihåg det <3 Du e lite av de bästa som finns ;)







Dethär är då Vibb och jag , lr Viveca heter denna underbara person :)
Vi blev kompisar för 3 somrar sen .. lr är det 2 ? jag vet faktist inte , det dumma är att det var via ett rykte att hon skulle försöka stjäla min pojkvän som vi träffades,  jag hade inte ens tagit det hela seriöst före hon tog kontakt och berättade att det inte var så att de bara var vänner och så vidare :) sen så träffas vi första gången på en sommarfest typ i Pargas här jag bor, drack lite och hade sjukt roligt,  och ja de gjorde att vi blev jätte bra kompisar direkt , vi är dessutom väldigt lika! (vilken chock det måste ha kommit som? haha )  Ivarjefall så har vi haft kontakt sen dess och mailar och rings väldigt ofta och hon har varit till mig ett par gånger, det dumma är att damen bor i kimito och i vasa , o ja ta fram en karta så vet ni hur länge det tar att bara köra dit från mig! ;) så nja de blir inte hemskt ofta , men då det blir av o ses är de talltid lika galet roligt, och jag saknar henne så otroligt ofta , gud vet va ja skulle göra utan internet och telefon? ja skulle ju gå sönder då ja inte kunde ha kontakt me mina vänner :)) 
Annars så är hon bra på att sjunga och spela gitarr! dessutom har hon gjort några riktigt fina låtar! ni borde få höra dem , hon har dessutom bloggen " Imthenewcancer.peppar.fi" (om ja kom ihåg rätt? ) så ni kan kolla den åxå! :) är föresten inte hennes nuvarande hår (inte det på min bild ) helt amazing?

Jag vet inte vad jag sku göra utan denna prinsessa som räddar mig då jag behöver <3 hon är en vän jag vekligen har enda tills döden skiljer oss åt.Vibbssii kom ihåg att du e så sjuukt otroligt superviktig :D haha , vi hörs snart igen , hoppad du läste dethär!<3






Dethär är då som ni kanske känner igen Krisse! Min bästa manmate ! :D haha :)) han är eg den "nyaste bästa vännen" i min lilla "samling" . vi lärde känna varandra via mitt X, eftersom de 2 är väldigt bra vänner.
Jag och Krisse, vi kommer väldigt bra överens och brukar va ute o köra med hans bil ibland för att vi inte har bättre o göra och då pratar vi massa shit och är allmänt störda, sen sjunger vi i hans bil :D det är alltid otroligt vackert :D  De är just de som gör de hela så bra , me vår vänskap, vi kan va seriösa då de behövs men också oseriösa då vi tycker..  vi kan allti va precis som vi är då vi umgås, och de känns helt jäkligt skönt ibland att bara kunna va sig själv :) vilket ja nog alltid försöker va .. men ni kanske förstår vad jag menar! :) Han vet väl det mesta om mina problem och saker, han är en jättebra lyssnare och sådär så de blir ofta att vi diskuterar turvis och ger råd åt varandra , ibland hjälper det ibland inte , men de är alltid kiva o prata iaf.. Dessutom kan ja påpeka vi får ganska dumma ideer ofta då vi är ute och kör och yrar något eget , och så skrattar väldigt mycket, sen är vi bra på sarkasm och att tycka om mat<3 haha de är grejjor d :)) 
Du är helt otroligt viktig Tarden min! hoppas du läser dehär fjant ;) <3





Detta är Gabriella ( Gabbe ) och hon och jag har eg varit vänner sen .. ehm.. vi var 3 år eller något? de va då jag flyttade hit där jag bor nu och hon bodde 1 hus ifrån mej :) så vi sprang alltid från den enas bakgård till den andras och lekte allt från hästar till sjörövare och spelade spel och ja... allt man kunde tänka sig? eftersom vi bor i samma lilla dumma by ha vi alltid hängt ihop och aldrig riktigt tänkt på att behöva "vårda " vänskapen, den finns alltid där för den är så riktig o starkt iaf då man kännt varandra så länge som vi gjort , de är som systrar naturligt nästan:) 
Nu på senare tid ha jag dock haft lite mer kontakt än tidigare, och de är jag glad för, hon är en fin diamant bland alla ädelstenar :) lr heter det endelstenar? :D  Hahah, :)) och så e vi båda extremt dirty minded :)) men sånt händer :)
Vi har ganska nära samma humor o gillar väldigt långt samma saker , i både klädväg , musikväg, intressen.. osv :) hon springer väl lite mer på gym än jag :D men annars så:) dessutom har dessutom båda hund! så vi går ut på promenad med dem ibland tillsammans :) Och något ja diggar e chips o ligga i gabbes säng och prata strunt och skvaller , haha de är vi iaf vi bra på<3
Annars vet ja inte vad jag skall skriva riktigt ,  hon är min Gabblusch som jag älskar otroligt mycket och verkligen kan lita på om jag behöver , och ja hoppas de alltid kommer vara så:)  Älskar dig gurkan min <3 Kan vi baka föresten här något tag? jag vill ha mina tröst-ätar mockarutor :)) ? lr kärleksmums va det nu heter :D haha puss<3




huuii de va alla jag hade planera skriva om trotts att de finns tusen till jag skulle vilja skriva om men de blir för jobbigt , jag har en tendens att skriva så ja får kramp! Hoppas detta inlägg duger för idag :) Bloggar något strunt senare , kram!!



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback