free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Bläddrat i gammalt

Insåg jag hade mycket mer innehållsrik blogg förut , vart har all inspiration stuckigt?
Min blogg var fylld med texter, tankar och för all del långa blogginlägg , men ni kanske gillar att jag har mycket bilder nu istället? eller ?
För övrigt tänkte jag berätta en grej då jag inte har bättre att göra.

Dag 13-mina drömmar

Jag har alltid sagt att drömmar är det enda en människa sist och slutligen känner livskraft av , utan drömmar är vi tomma och utan förväntningar , varför skulle vi vilja se morgondagen om vi inte trodde på att drömmen skulle kunna bli sann?
Enda sedan liten tjej har jag haft drömmar om dittan o dattan , önskat mej saker hit och dit, dock har jag alltid varit små förnuftig och inte önskat mig en häst eller så , materiella saker var inte värt så mycket i mina ögon. Ja minns så tydligt då jag viskade till mig själv efter jag sett en stjärna falla. Jag var kanske kring 7 år gammal då, och jag sade " Jag önskar mej ett lyckligt liv och en ljusframtid"
Jag minns hur jag tänkte hur jag ville hitta kärleken och leva som i en disney-film. en rätt fin tanke såhär då man tänker på det efterhand. Jag drömmer fortfarande om att få ett lyckligt liv och att jag skall ha en ljusframtid , trotts att ödet är bestämt tror jag på att önskingar kan ändra ditt öde,  ni vet , det är gud som håller i trådarna och rycker och grejjar för att ändra på saker och ting. Jag skulle nog inte tro på gud så starkt om det inte var så att jag mistat så många människor som ligger så nära hjärtat , jag bara vill tro att de finns någon som tar hand om dem , då inte jag själv längre har chansen.

Mina nutida drömmmar är väl att livet skall gå som jag vill , att jag skall få friska barn i framtiden och att jag skall vara lycklig och må bra. Sen såklart sitter det ju inte fel om jag skulle få ett bra och trivsamt jobb förståss

Hum vet it så mycket mer att berätta , kan berätta om dröm yrken en annan gång , kram!





Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback