free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Nörd?



Hej på er allesammans , haft lite blogguppehåll , men nu är jag tillbaka, vissa dagar finns det helt enkelt inte inspiration eller tid för den delen till att blogga, men idag är jag här igen! men Javisst allt är väl bra med mig , eller så bra det nu kan vara ivarjefall, kom nyss från skolan och ska faktiskt ta o städa och laga mat riktigt strax så jag nu får det gjort. Fast jag är lite tveksam om jag kommer orka göra allt det jag har planerat för dagen. Vilket fall som helst har jag en frågeställning till er idag. Var går gränsen , när är man en nörd? Och om ni tänker er svaret " Då du är galen i något speciellt" som tillexempel spel-nörd , häst-nörd, tv-nörd, bokmalsnörd, jag menar skall man inte kunna ha hobbyn  utan att bli stämplad som nörd?  Inte för att jag ur någon som helst synvinkel skulle ta de som en negativ sak , men ja , lixom hela konceptet är ju lite små intresant.  Det är ju helt vrickat lixom. Och okej, har du tanken om att en viss klädstil är nörd faktor nummer 1 så , är då alla med glasögon och mjukis kläder och hörlurar nördar? Och om svaret på frågan blir  att då du är väldigt duktig på datorer och teknik är nörd stämpeln, funderar jag en sådan sak som att , jahaa så lixom , du är nördig för du är kunnig om teknik, oj va det finns nördar i våra butiker och liknande isåfall?

Så vad är nördigt och vad är en nörd och när blir du en nörd?

Svår fråga tycker jag, haha fast så goofy och dorky jag är så är jag nog säkert en nörd. Haha . men den stämpeln lever jag rätt bra med så ingen fara med mig. 

Bjuder på 2 helt fantastiska bilder av mej, inse sarkasmen där, till höger kan ni dessutom se mina nya fina hörlurar, ooh i love them! fast .. ja , dom är ju då i rosa ,  men bilden är ju svartvit... men blabla ni fattar! 

kram på er awesomeness till er alla , hoppas ni får en awesome dag! 

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du e nörd om du känner igen frasen "These are not the droids you are looking for"
:P

Men mjoo ordet nörd ha lite tappat sin mening senaste tider. Förut betydd de typ en typ som spela D&D o va bra på datorer o gilla sci-fi. Nuförtiden är allt det mera mainstream (kanske int D&D ändå fyfan) Alla använder datorer o typ störtsa filmerna senaste åren e någo typ av sci-fi eller baserade på serie-tidningar. Så de e väl kanske inget speciellt nördigt med det mera.
Men t.ex. folk som LARP'ar o sånt i skogen ligger ju nog längst ner i tunnan, int för att vara dömmande :P men for reals...

2012-12-18 @ 12:50:44



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback