free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Smink och Såntdär


OBS! Kom ihåg , jag är inte kosmetolog och jag kanske gör massa tokigt egentligen, men såhär gör i varje fall jag!

Som många andra börjar jag med att lägga ett täckande täckstift eller concealer, på mörka partier i ansiktet, och på saker jag vill dölja. Som i mitt fall altså är , under ögonen, på finnar, och de lite rödare partierna i mitt ansikte.

Efter det lägger jag ett ganska så tunt lager med en foundation som passar min hudton.

Nu har jag grunden klar i mitt smink , och koncentrerar mig till näst på ögonbrynen , eftersom beroende på hur stark/mörk färg jag väljer att lägga dem , ändrar resten av mitt ögonsmink.

Jag borstar först mina bryn i en sån form jag önskar ha dem då jag är klar och färgar sedan endera med ögonskugga för ljusare toner och mindre kontur, eller med penna för att få skarpare linjer , ibland blandar jag.

Väljer jag att använda penna är det bara att försiktigt börja dra i en sådan linje (i mitten av brynet) du vill att dina bryn ska gå i , och borsta sedan ut med en ögonbrynsborste så att linjen inte blir alldeles för synlig utan smetar ut sig istället. Har du ingen riktig borste går en upptvättad mascaraborste också riktigt bra.

Då jag sedan är nöjd med mina bryn, vilket kan ta ett tag, puttsar jag linjerna med tops, och övergår till min ögon make up! 

Nu beroende på om jag har väldigt mörka bryn eller om de är ljusa , väljer jag en ljusare eller en mörkare ögon make up. 

Jag börjar med att försiktigt med en mörkbrun eller ,en svart ,kajalpenna dra en relativt tunn linje precis ovanför "ögonfranslinjen" på ögonlocket (ovansidan). Den linjen smetar jag sedan försiktigt ut upp på ögonlocket så det blir en skuggig effekt, efter det lägger jag en svart eyeliner (min är en rinnande eyeliner) som vanligt och oftast fixar jag till "vingar" i ytterändan av ögat.

Efter det lägger jag lite med en mörkbrun eller en svart kajalpenna i halva nedre vattenlinjen av ögat. Vill du variera lite kan du lägga vit på den andra halvan (det vill säga den del som är mellan din näsa och halva ögat).

Sedan apliserar du mascara på både övre och nedre fransar!
Eller använder lösögonfransar som jag har på bilden nedan, och bara mascara på de nedre fransarna!

Efter det lägger jag oftast solpuder för att höjja mina kindben och få lite färg i ansiktet , och ibland blandar jag solpudret med en mörkare brun-rosa rouge (stavning?)


Sen är du klar! :) 

Tips: Ibland lägger jag ett ljust läppglans till, förståss , men oftast går jag bara med läppbalsam eller liknande eftersom jag inte tycker speciellt mycket om att gå med kladdiga läppar.

Tyckte ni detta var roligt? Kan isåfall förklara hur jag gör då jag lägger ögonskugga och såndant i ett annat inlägg! :) eller kanske till och med en video! :)

OBS nedanstående bilder är väldigt dålig kvalite och sminket syns egentligen inte speciellt bra.
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Mel Moonchild

Va använder du för lösögonfransar? :D

Svar: billiga 1 gångs från seppälä , (kan använda dem fler gånger iaf, bara man skrapar bort limmet) de är klart bäst tycker jag! :))
JINXED

2012-12-18 @ 21:52:38
URL: http://melodymoonchild.blogg.se/
Postat av: bella

fina bryn!

Svar: tack så mycket , roligt att du hittat till min blogg! :)
JINXED

2012-12-20 @ 00:27:11
URL: http://heysugarmagazine.se/isabelle



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback