free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Hej bloggen

Hej alla bloggläsare och hej bloggen , nu tänker ni säkert att jag kommer skriva en lång roman om  något jätte tråkigt, och vet ni vad ? Det kan bra vara att det är precis det ni tycker att detta inlägg är . Jag ville skriva av mig lite tankar och dyligt, så antar att ni får finna er i det, eller så slutar ni läsa nu. 

Vilket fall som helst satt jag och spekulera i hur mycket jag ändrat som människa på bara 2-3 år , jag ser tillbaka på mig själv och minns mina värderingar , mitt tankesett, och hur jag tänkte att världen var och skulle vara. Jag skrattar nästan högt då jag tänker på det. Jag fattar inte att man som person kan ändra så mycket , då ingen runt omkring mig ändras? - Trodde jag iaf ett tag , tills jag insåg att ser jag mej omkring så har bekanta visst ändrats lika mycket som jag själv gjort under de senaste åren. Skillnaden är  bara den att jag inte sett det då man vari tillsammans och runtomkring dem helatiden. Däremot ser jag någon du träffade senast för väldigt länge sedan , då smärker jag förändringen väldigt tydligt.  

Fast det är ju klart , det är är både på gott och på ont att människor förändras. Jag tycker min förändring har varit possitiv, jag menar jag anser mig vara en mognare individ idag än vad jag var för 2 år sedan , dessutom är jag en heldel erfarenheter rikare som byggt upp mej till den person jag är idag. Och sist och slutligen är jag stolt över vad jag gått igenom, för det är precis det som skapat den människa jag är idag, och jag skulle inte heldre vara någon annan än den jag är.

Jag anser mig också ha fått ett bredare synsätt på saker  och ting, altså i att jag inte är speciellt trångsynt av mig, jag kan ta saker ur flera synvinklar ,  och är mer förstående och dömmer inte personer , utan tänker istället på att saker o ting som människor fel eller annorlunda här i livet , är mänskligt. Sådana egenskaper som dehär.. är jag stolt och glad över att jag utvecklat fram.


Så nu en liten fråga , är det bra med förändring ? Och isåfall varför? /varför inte?


Kram på er <3








Kommentarer
Postat av: Ida

Utan förändring finns ej heller inga framsteg. Att förändras är inte bara bra, utan absolut nödvändigt. Därför är det också viktigt att resa och se andra saker som får en att fundera på ens syn och attityd till saker och ting. Det värsta som kan hända en människa och ett samhälle är att bli och stampa på samma ställe.

P.S. Love you!!

2012-10-15 @ 16:08:19
URL: http://nemilainen.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback