free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Tänk till en stund


Varför skall det spela någon roll över vem man älskar ? Varför bryr någon annan sig om det än en själv? Och vem kom på att vad som är rätt och vad som är fel? För jag är rätt säker på , att gud inte hade tanken att älska var en synd. Dessutom, är inte gud våran skapare , är inte vi guds gåva till jorden? Så de människor vi föds upp till att bli , är inte det redan vad gud har bestämt att vi skall vara? 

Dessa spekulationer jag lägger fram här ovan, är bara dragna från argumentet som går runt o runt på internet.  Nämligen att religionen säger det är fel att vara homosexuell, det sägs att gud anser det vara fel och det är synd osv. Då funderar jag bara , styr inte det egentligen mot allt det vi lärt oss om Gud och hans himmelrike?

Nu säger jag inte att jag är väldigt troende , men ibland funderar jag hur endel av människorna på jorden tänker, hur ser de gud egentigen........




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback