free counters

RSS 2.0
Click for RSS!


 

Besviken

Tänkte skriva om en sak som hänt under dethär senaste veckorna som paserat , som verkligen gör mej upprörd och besviken. Ni minns att jag publiserade på bloggen om dessa två söta varelser för ett tag sen ? Visst gör ni?


Det hade flyttat in 2 fantastiskt söta råttor i familjen, och jag var jätte glad, men sorgligt nog så bara efter några dagar misstänkte vi att den med vitt var en tjej och åkte tillbaka till djurafären som sålde oss råttorna (tänker inte nämna namn) och visade råttan, och sa att de finns flera olika faktorer som visar på att denna är en tjej trotts att vi bad om att få köpa 2 killar för att slippa en massa rått-bebisar, och sådant!
Djur affären bad om förlåtelse för det som hänt och vi får en ny råtta pluss lite extra saker, vilket endå var lite sorgset då man redan fäst sig vid den den underbara lilla individen.



Sedan flyttar krabat nummer två hem , och denna garanteras vara en kille, och jag blir VÄLDIGT fäst vid denna lilla fluff boll, den har en härlig personlighet. Men efter bara någon vecka fanns det 10 rått-bebisar i buren, vilket gjorde mej grymt besviken, jag som trodde han (hon? ) bara va så tjock för han (hon?) var hungrig jämt . 

Nu bor råtta nummer 3 tillsammans med Elton som den svarta då heter , och djur affären tog emot Råttmamman och bebisarna , samt gav oss en ny råtta, bad om ursäkt igen  , och gav lite extra prylar gratis. 

Jag måste säga jag inte varit såhär besviken på kund service på länge, det känns fruktansvärt ledsamt att behöva gå igenom något sådanthär , speciellt för mig som så lätt fäster mig vid saker och ting. Det skär i hjärtat att ens tänka på det och jag måste erkänna jag faktiskt grät lite då jag fick reda på det hela! Skulle jag fått bestämma skulle jag hållit hela bunten , men varken mängden pengar jag har,utrymmet eller möjlighet tillåter det. Jag hade inte planerat skaffa en Rått-Farm nämligen ,bara två knyten som skulle få sällskap av varandra...

Vad tycker ni om sådanthär ? Hur skulle ni gjort?

Och har ni namnförslag till den nya killen som kommit ?
Han är vit me små små ljusljusgrå fläckar här och där! 



Kommentarer
Postat av: Anonym

men herregud ja förstår om man en gång gör ett misstag, men om ni 2 gånger hamna föra tillbaka era råttor e det ju ganska dåligt... Man hinner ju fästa sig vid dem!
Då jag köpte fiskar från en djuraffär bad jag också om bara flickor, några veckor efteråt krylla mitt akvarie av små bebis fiskar -.- ja måsta ju sen avliva dom flesta på nå snabbt å smärtfritt sätt men synd va de ju endå! Som "tur" tog ja dendär supersnabba fisken av er som nu äter upp alla ägg före dom kläcks, så då löstes mitt problem :P Men såklart e de ju helt annat me råttor, dom e ju sällskapsdjur å man fäster sig vid dem. Men int finns de nu rikit någå man kan jöra om de händer sig på dehär sätte. Men lite mer yrkesskicklighetet sku dom nog kuna kräva av sina djurskötare i vissa butiker! (studerar just nu själv ti de ja :D)
// Nissu

2013-03-20 @ 15:50:23
Postat av: Elin - Tjej I Stillbild

Fy fan för butiken liksom..! Om man ska ha två killar så ska dom ju se till att det är två killar, och misstaget ska inte ske två gånger. Jag förstår verkligen hur hemskt det är, man fäster ju sig så snabbt vid ett djur :( Hoppas dom bättrar sig i framtiden, och tusen kramar till dig!

Svar: tusen tack :)
JINXED

2013-03-20 @ 21:38:13
URL: http://tjejistillbild.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback